فن ساتریفیوژ توربو چیست؟ مشخصات، مزایا و معایب | هواسیستم

فن سانترفیوژ توربو
فن سانترفیوژ توربو، یکی از جدید ترین و بهترین فن های موجود در بازار است که قابلیت های منحصر به فرد زیادی دارد. به همین دلیل نیز بسیار پر کاربرد است و در حال حاضر در حرفه های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این که این وسیله نقش بسیار مهمی در صنعت بازی می کند ما قصد داریم در ادامه در مورد آن صحبت کنیم و آن را به طور کامل به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می کنیم که تا پایان با هواسیستم ایران همراه باشید تا بیش تر با این وسیله کاربردی آشنا شوید و بتوانید از قابلیت های آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

فن سانترفیوژ توربو چیست؟ 

فن سانترفیوژ توربو، یک دستگاه مکانیکی است که برای انتقال دادن جریان هوا مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله، هوا را به طور شعاعی جا به جا می کند و این قابلیت را دارد که مسیر چرخش را تا 90 درجه نیز تغییر بدهد. جالب است بدانید که این دستگاه خارق العاده به گونه ای طراحی شده است که همیشه یک حجم ثابتی از هوا را جا به جا می کند و در شرایط مختلف کوچک ترین تغییری در نحوه عملکرد آن به وجود نمی آید. به همین دلیل نیز زمانی که تولید شد خیلی زود در رده محصولات پر فروش بازار قرار گرفت. 

کاربرد فن سانترفیوژ توربو

عملکرد بی نظیر فن سانترفیوژ توربو، سبب شده است که آن در حوزه زیادی مورد استفاده قرار بگیرد. اینک برای این که شما بیش تر با این وسیله آشنا شوید ما تصمیم داریم در این قسمت به برخی از مشاغلی که از این نوع فن استفاده می کنند اشاره کنیم. این مشاغل عبارتند از: 

 شیشه سازی 

یکی از مشاغلی که از فن سانترفیوژ توربو استفاده می کند، شغل شیشه سازی است. در این حرفه از فن سانترفیوژ توربو برای خنک کردن دیواره کوره ها استفاده می شود.

رنگ رزی 

دومین شغل نیز رنگ رزی است که برای از بین بردن رایحه مواد سمی، از این نوع فن استفاده می کند.

رستوران داری

شغل دیگری که از فن سانترفیوژ توربو استفاده می کند رستوران داری است. امروزه در آشپزخانه اکثر رستوران ها این وسیله نصب می شود تا دود و بخار های ناشی از پخت و پز به بیرون هدایت شود و اکسیژن مورد نیاز افرادی که در این فضا کار می کنند، تأمین شود.

مزیت های فن سانترفیوژ توربو 

این وسیله مزیت‌ های زیادی دارد که مهم ترین آن‌ ها به شرح ذیل است:

بهره وری انرژی 

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزیت های فن سانترفیوژ توربو این است که می‌تواند تا 84 درصد انرژی را بهینه کند. از این رو اکثر کارخانه های صنعتی این وسیله را جهت تهویه هوای خط تولید خود، انتخاب می کنند.  

با دوام بودن 

ساختار فن سانترفیوژ توربو، به گونه ای طراحی شده که خیلی با دوام است و می تواند ساعت ها بدون هیچ وقفه ای کار کند. 

کنترل کردن اضافه بار

یکی دیگر از مزیت های شگفت آور فن سانترفیوژ توربو این است که زمانی که موتور آن، بیش از ظرفیت کار می کند، می تواند اضافه باری که به دستگاه تحمیل می شود را کنترل کند. 

نگهداری ساده

فن سانترفیوژ توربو دارای قابلیت پاک سازی خودکار است و نیازی نیست وقت زیادی را به تمییز کردن آن اختصاص بدهیم.

کم سر و صدا بودن 

یکی دیگر از مزیت های مهم این وسیله این است که خیلی آرام، کار می کند و هیچگونه صدای آزار دهنده ای تولید نمی کند. به همین دلیل است که در مراکزی که باید سکوت در آن ها حکم فرما باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

ابعاد متفاوت 

این دستگاه در اندازه های مختلفی به بازار عرضه می شود. از این رو، هم می توان در مکان های کوچک از آن استفاده کرد هم در محیط های کوچک.

قیمت فن سانترفیوژ توربو  

میزان قیمت فن سانترفیوژ توربو به عوامل مختلفی بستگی دارد و از آن جایی که اکثر این مؤلفه ها متغیر هستند و ثبات ندارند این وسیله در بازه های زمانی مختلف با قیمت های متفاوتی به بازار عرضه می شود و برآورد کردن قیمت دقیق آن کار چندان آسانی نیست. این در حالی است که امر قیمت همیشه برای مصرف کننده مهم بوده و هست. اینک ما برای این که در حل این مشکل کمکی به شما کرده باشیم قصد داریم به برخی از مؤلفه هایی که بر قیمت این وسیله تأثیر می گذارند اشاره کنیم. این مؤلفه ها عبارتند از:
مطالعه بیشتر: همه چیز در مورد اسکرابر

مدل

یکی از مواردی که بر میزان قیمت فن سانترفیوژ توربو تأثیر می گذارد، مدل آن است که هر چه جدید تر باشد دستگاه با قیمت بیش تری به فروش می رسد. دلیل آن نیز این است که دستگاه های جدید تر، هم قابلیت های بیش تری دارند هم بهتر کار می کنند.

کارایی وسیله 

یکی دیگر از مؤلفاتی که در حین تعیین قیمت فن سانترفیوژ توربو، مورد توجه قرار می گیرد کارایی این وسیله است. مثلاً دستگاه هایی که موتور قوی تری دارند و بیش تر کار می کنند، در مقایسه با سایر نمونه های این دستگاه با قیمت بیش تری روانه بازار می شوند. 

برند

شاخصه دیگری که بر قیمت فن سانترفیوژ توربو، تأثیر می گذارد برند این وسیله است که هر چه بزرگ تر و معتبر تر باشد، قیمت محصولات آن نیز بیش تر می شود. البته از آن جایی که معمولاً محصولات برند های بزرگ کارایی خیلی خوبی دارند و می توانند انتظارات مصرف کننده ها را برآورده کنند، خیلی از افراد به زیاد بودن قیمت آن ها توجهی نمی کنند و حاضر می شوند هر هزینه ای را بپردازند. 

خرید فن سانترفیوژ توربو 

اگر قصد خرید فن سانترفیوژ توربو را دارید حتماً برای انجام این کار به فروشگاه ها و نمایندگی های معتبر مراجعه کنید تا بتوانید بهترین نمونه این محصول را با قیمتی مناسب خریداری کنید. در ضمن اگر در مورد این وسیله و انواع مختلف آن اطلاعات کافی ندارید قبل از این که برای خرید اقدام کنید، با یک کارشناسان در مورد وسیله مورد نیاز خود مشورت کنید تا بتوانید یک دستگاه مناسب انتخاب کنید و در حین استفاده از آن به مشکل نخورید.
 
  • مرجع: