فن سانتریفیوژ دمنده چیست؟ + قیمت | هوا سیستم ایران

فن سانتریفیوژ دمنده
فن سانترفیوژ دمنده یک نوع دستگاه تهویه جدید است که از قابلیت های منحصر به زیادی برخوردار است. از این رو، به محض این که به بازار عرضه شد توجه افراد زیادی را به سمت خود معطوف کرد و در رده محصولات پر فروش بازار قرار گرفت. از آن جایی که این وسیله امروزه نقش بسیار مهمی در زندگی انسان بازی می کند ما قصد داریم در ادامه این مقاله از هوا سیستم ایران آن را به طور کامل به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید. 

فن سانترفیوژ دمنده چیست؟

فن سانترفیوژ دمنده، یک نوع دستگاه الکتریکی – مکانیکی است که به منظور جا به جا کردن جریان هوا مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که این دستگاه به گونه ای طراحی شده که به راحتی کل یک محیط را تحت پوشش خود قرار  می دهد و رایحه ها و بو های نا خوشایند آن را از بین می برد. 

کاربرد فن سانترفیوژ دمنده 

عملکرد بی نظیر فن سانترفیوژ دمنده باعث شده است حرفه ها و مشاغل زیادی به آن روی بیاورند. ما در این قسمت به برخی از این مشاغل اشاره خواهیم کرد:

کارگاه های آبکاری 

یکی از محیط هایی که از قابلیت های فن سانترفیوژ دمنده، استفاده می کند کارگاه آبکاری است. این نوع کارگاه ها از فن سانترفیوژ دمنده برای از  بین بردن گاز های سمی که در حین آبکاری کردن فلزات ایجاد می شوند، استفاده می کنند و از این طریق اکسیژن مورد نیاز کارگران خود را نیز تأمین می کنند. 

آشپزخانه رستوران ها

محیط بعدی آشپزخانه رستوران ها است که به دلیل پخت و پز کردن، در آن بخار ها و دود های زیادی جمع می شود. فن سانترفیوژ دمنده این دود ها را به بیرون هدایت می کند و اکسیژن مورد نیاز آشپز ها را تأمین می کند.

سوله ها 

در سوله هایی که برای نگهداری از غلات و مواد خوراکی طراحی شده اند، باید سیستم تهویه هوا نصب شود تا این مواد فاسد نشوند. به همین دلیل نیز امروزه در اکثر این سوله فن سانترفیوژ دمنده نصب می شود تا فرایند تهویه کردن هوا به بهترین وجه ممکن انجام شود و مشکلی پیش نیاید.

بیمارستان ها

هر گونه رایحه و بوی غیر متعارفی می تواند جان افرادی که در بیمارستان ها بستری هستند را به خطر بیندازد. به همین دلیل نیز پزشکان بر پاکسازی هوای این محیط خیلی تأکید می کنند و تا جایی که بتوانند سعی می کنند برای انجام این کار از بهترین و به روز ترین تجهیزات استفاده کنند. یکی از این تجهیزات نیز فن سانترفیوژ دمنده است که در کم ترین زمان ممکن، هوای کل بیمارستان را تهویه می کند.

آزمایشگاه ها

از آن جایی که در آزمایشگاه ها معمولاً مواد شیمیایی زیادی با یک دیگر ترکیب می شوند رایحه های سمی و خطرناکی در فضای آن ها وجود دارد که اگر انسان برای مدت زیادی آن ها را استشمام کند به صورت جدی آسیب می بیند. از این رو، لازم است که یک سیستم تهویه قوی، در این مدل مکان ها نصب شود تا پرسنلی که در آن کار می کنند بتوانند به راحتی نفس بکشند و با مشکلی مواجه نشوند.

کوره های آجرپزی

دما و گرمایی که در کوره های آجرپزی وجود دارد، دمای کمی نیست و برای این که مشکلی پیش نیاید حتماً باید آن کنترل شود. امروزه برای این کار، تجهیزات زیادی طراحی شده که یکی از بهترین آن ها فن سانترفیوژ دمنده است. این وسیله می تواند خیلی سریع، دیواره های کوره های آجرپزی را خنک کند و یک دمای متعادل ایجاد کند.

دستور العمل نگهداری از فن سانترفیوژ دمنده

برای این که این وسیله کارایی بهتری داشته باشد و بیش تر کار کند، لازم است به درستی از نگهداری کنیم و اصول لازمه را جدی بگیریم. از آن جایی که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است ما در این قسمت به طور اختصاصی در مورد نحوه نگهداری از این وسیله صحبت می کنیم و اصول این کار را برای شما می آموزیم. این اصول عبارتند از:

عایق بندی کردن فن

برای افزایش طول عمر فن سانترفیوژ دمنده، باید نقاط اتصال این دستگاه را جدا کنیم و به صورت جداگانه آن ها را عایق بندی کنیم. با این کار، احتمال بروز ارتعاشات به صورت قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند و کیفیت کارایی دستگاه شما ارتقا می یابد.
پیشنهاد مطالعه: بگ فیلتر

نصب اصولی فن

دومین نکته ای که در حین نگهداری فن سانترفیوژ دمنده، باید مورد توجه قرار بگیرد در مورد  نصب آن است که باید به صورت اصولی انجام شود. توجه داشته باشید که در زمان نصب این دستگاه، قبل از هر چیزی باید آن را به یک پایه بتنی متصل کنید. جرم این پایه بتنی باید 3 تا 6 برابر بیش تر از حجم موتور دستگاه باشد تا این وسیله محکم در محل خود قرار بگیرد و در حین کار کردن جا به جا نشود. 

بررسی کردن اطلاعات بلبرینگ فن

برای این که بتوانیم از دستگاه فن سانترفیوژ بهتر استفاده کنیم، باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشیم. مثلاً باید هر چند وقت یک بار، نوع و اندازه یاتاقان ها و دمای آن ها را مورد بررسی قرار بدهیم و وضعیت آن ها را به طور دقیق ثبت کنیم.
هم چنین مطالعه کنید: فن سانتریفیوژ توربو

قیمت فن سانترفیوژ دمنده 

میزان قیمت سانترفیوژ دمنده، به عوامل مختلفی بستگی دارد و از آن جایی که اکثر این عوامل ثبات ندارند و مدام تغییر می کنند این محصول در بازه های زمانی مختلف با قیمت های متفاوتی به بازار عرضه می شود. به همین دلیل نمی توان قیمت آن را به طور دقیق محاسبه کرد. از آن جایی که امر قیمت همیشه برای مصرف کننده خیلی اهمیت داشته است ما در این قسمت به برخی از مؤلفه هایی که بر قیمت این وسیله تأثیر می گذارند اشاره می کنیم:

برند 

در حال حاضر برند هایی زیادی در حوزه طراحی و ساخت فن سانترفیوژ دمنده فعالیت می کنند. اما طبیعتاً برند هایی که محصولات بهتری را ساخته اند شهرت بیش تری در بازار به دست آورده اند و پول بیش تر در ازای محصولات خود دریافت می کنند.

مدل

قیمت فن های مدل جدید تر، همیشه بیش تر خواهد بود چرا که دستگاه های جدید تر، هم قابلیت های بیش تری دارند هم بهتر کار می کنند.
 
  • مرجع: